Top Dealer Award 2014

Daarnaast ontving Kia Kooijman ook nog een onderscheiding voor de hoogste klanttevredenheidsscore van Nederland. 

“Het succes van Kia stoelt op drie pijlers: een modern en zeer aantrekkelijk modelaanbod, de unieke 7-jaar garantie en een sterke dealerorganisatie,” aldus Léan Verstoep van Kia Motors Nederland. “Wanneer je je dan ook nog eens weet te onderscheiden in zo’n sterke groep is dat een bewijs van kwaliteit en optimale inzet. Ik feliciteer de heer Gert Kooijman en zijn medewerkers van harte met deze welverdiende onderscheiding.”

In 2012 heeft Kooijman Autogroep bovendien de Tros Radar Warme Douche uitgereikt gekregen, wegens bijzonder persoonlijke service verlening. In 2014 ontving Gert Kooijman in Australië de award voor best presterende dealer wereldwijd. Als winnende dealer heeft de Kooijman Autogroep zich weten te onderscheiden van bijna 5.000 Kia-dealerbedrijven wereldwijd.

“Persoonlijke aandacht telt!” is het motto van de Kooijman Autogroep. Sinds 1959 zet het autoconcern zich hiervoor in. Er is daarom geen betere waardering dan die van een klant. Iedere Kia-dealer wordt gedurende het jaar onderworpen aan een objectieve beoordeling, met name de afdelingen Verkoop en After Sales. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar absolute verkoopaantallen, maar vooral naar de wijze waarop de service aan de klant wordt verleend. Zowel bij de aanschaf van een nieuwe auto als in het traject van de technische dienstverlening daarna. Kia Kooijman heeft zich daarbij onderscheiden als top presterend automobielbedrijf met de hoogste klanttevredenheid van Nederland.

“Wij luisteren naar onze klanten en doen ook daadwerkelijk iets met hun opmerkingen”, aldus directeur Gert Kooijman. Kooijman is zich ervan bewust dat consumentenbeoordelingen een steeds grotere rol spelen bij een aankoopbeslissing. “Daarom bestuderen wij de klantenscores zorgvuldig en bespreken deze ook iedere maand met ons team. Zo kun je jezelf voortdurend verbeteren. Wij willen van al onze klanten ambassadeurs maken.”

Gert Kooijman over zijn team: “Iedereen werkt hier met plezier en kent de klanten bij naam. Onze medewerkers worden dan ook geselecteerd op basis van hun gastvrijheid. Met auto’s kun je anno 2015 het verschil niet meer maken. Met goede medewerkers, uitstekende service en persoonlijke aandacht wél.”